FANDOM

AcuraSmallMain

Logo firmy

Acura – marka samochodów osobowych własności japońskiego koncernu Honda Motor Company powstała w 1986 roku.

Luksusowe modele Hondy produkowane jako Acura przeznaczone są na rynki amerykański, kanadyjski, hongkoński, meksykański oraz chiński.

Z Acurą, Honda jako pierwsza weszła na rynek samochodów luksusowych poza Japonią. Do tej pory samochody japońskie uważane były przede wszystkim jako samochody ekonomiczne i widziane jako najbardziej opłacalne w zakupie. Modele Acury bazują na Hondach, ale są bardziej sportowe (mają mocniejsze silniki) i bardziej luksusowe (bogate wyposażenie, niszowy charakter).

Historia Edytuj

Po dekadzie badań i rozwoju, debiut Acury na rynku był początkiem śmiałej i spektakularnej przygody: stworzenia całkowicie nowego oddziału oraz pierwszej japońskiej luksusowej marki samochodów. Inne japońskie luksusowe marki: Lexus - Toyoty czy Infiniti - Nissana wstąpiły na rynek amerykański tuż po prezentacji Acury Legend, napędzanej silnikiem V6 w dwóch wersjach nadwozia: coupé i sedan oraz Integry.

W 1989 roku Acura zaprezentowała model NSX - sportowy samochód z napędem na tylną oś. NSX, skrót od „New Sports eXperimental”, ogłoszono pierwszym (a być może jedynym) samochodem mogącym konkurować z Ferrari i Porsche.

W 1996 roku zmieniono nomenklaturę marki na alfanumeryczną wprowadzając do produkcji model 3,5 RL, który ogłoszono następcą modelu Legend. Silnik miał moc 225 KM. Niestety, auto nie odniosło spektakularnego sukcesu. W 1999 roku Acura wprowadziła model 3,2 TL, który gabarytowo zbliżony był do serii 5 BMW. Pojawiła się także Acura MDX, czyli luksusowy SUV.

W Europie auta marki kupić można na specjalne zamówienie sieci dealerskiej w Wielkiej Brytanii.

Seria Need for SpeedEdytuj

W serii Need for Speed pojawiło się 6 modeli samochodów tej marki:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki