Fandom

Need for Speed Wiki

Bentley

1092strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Bentley – marka luksusowych samochodów oraz dużych samochodów sportowych, produkowanych przez firmę Bentley Motors Limited. Od 1998 roku firma należy do koncernu Volkswagena.

Historia Edytuj

Założyciel przedsiębiorstwa, Walter Owen Bentley marzył o stworzeniu wyścigowego auta, które byłoby najlepsze w swojej klasie. Pierwszy samochód, Bentley 3 Litry, zbudował w 1919 roku, a zaprezentowano go szerszej publiczności w dwa lata później. Na sukcesy sportowe trzeba było czekać do 1924 i 1927 roku, gdy auta wygrały wyścigi w Le Mans.

W 1931 roku Bentley Motors Limited został kupiony przez Rolls-Royce'a.

Powojenne modele, z nielicznymi wyjątkami (model Bentley R Continental z 1952 roku), aż do lat dziewięćdziesiątych były tylko usportowionymi wersjami Rolls-Royce'ów. Oba przedsiębiorstwa zostały kupione w 1998 roku przez koncern Volkswagena, jednak wskutek niedopatrzenia okazało się, że prawa do marki Rolls-Royce posiada BMW. Na podstawie porozumienia pomiędzy niezależnymi właścicielami, kontrolę nad przedsiębiorstwem Rolls-Royce od 2003 roku przejęło BMW.

W 2007 roku marka Bentley weszła na polski rynek. Siedziba polskiego oddziału Bentleya mieści się w salonie Volkswagena przy ul. Połczyńskiej w Warszawie. Pierwszy niezależny salon otwarto w Warszawie w II kwartale 2010 roku na terenie inwestycji Nowe Powiśle. Na terenie Polski funkcjonują jeszcze dwa autoryzowane przez Bentley Motors Ltd punkty serwisowe: w Poznaniu i w Bielsku Białej.

Seria Need for Speed Edytuj

W serii Need for Speed pojawiły się 4 samochody tej marki:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki