FANDOM

Hyundai Motor Company − południowokoreański koncern motoryzacyjny należący do grupy Hyundai Kia Automotive Group powstały w 1967 roku.

Historia Edytuj

Początki Hyundai Motor Company sięgają 1947 roku, kiedy to Chung Ju-yung założył przedsiębiorstwo HYUNDAI Engineering and Constructionnazwane potem HYUNDAI Group. 29 grudnia 1967 roku założono działalność produkującą samochody pod nazwą HYUNDAI Motor Co. Ltd.. W 1968 roku z fabryk wyjechał pierwszy samochód osobowy marki Hyundai o nazwie Cotina, który w ramach podpisanej umowy licencyjnej z koncernem Ford Motor Company był konstrukcją modelu Forda o nazwie Cortina. W 1974 roku zaprezentowano pierwszy samodzielnie zbudowany samochód o nazwie Pony mimo to współpraca z amerykańskim koncernem Ford trwała do 1985 roku.

W marcu 1999 roku Hyundai przejął 51% akcji Kia Motors i powstał koncern Hyundai Kia Automotive Group z siedzibą w Seulu. W 2000 rokuDaimlerChrysler przejmuje 10% akcji przedsiębiorstwa Hyundai Motor, a w 2002 roku zawiązana została joint-venture z chińskim koncernem BAIHC.

W 2003 roku Hyundai Motor Europe wybudował za kwotę 55 mln euro centrum biurowe oraz badawczo - rozwojowe w Rüsselsheim am Main, w 2004 roku rozpoczęto budowę pierwszej na europejskim rynku fabryki na Słowacji, a w 2007 roku rozpoczęta została budowa fabryki Hyundaia wCzechach. Od 2006 roku w Rüsselsheim am Main oficjalnie zaczęło działać Europejskie Centrum Designu Hyundaia.

Edytuj

NFSU2HyundaiTiburonGTStock

Hyundai Tiburon GT w Need for Speed Underground 2

Więcej z Fandomu

Losowa wiki