FANDOM

Infiniti (jap. インフィニティ, nieskończoność) – marka luksusowych samochodów osobowych produkowanych przez koncern Nissan Motor Co. Ltd.założona w 1989 roku.

Historia Edytuj

Marka pojawiła się po raz pierwszy na rynku północnoamerykańskim w 1989 roku jako odpowiedź na konkurencję ze strony amerykańskich, europejskich oraz japońskich marek (m.in. Acura – Hondy i Lexus – Toyoty). Pomysł stworzenia luksusowej marki narodził się już w 1985 roku. Wtedy to Nissan stworzył tajną komórkę pod nazwą Horizon Task Force, której celem stało się stworzenie od zera luksusowej marki. Nazwę Infiniti wybrano w lipcu 1987 roku. Pierwszym modelem marki był Infiniti Q45 bazujący na modelu oferowanym w Japonii – Nissan President, którego sprzedaż rozpoczęto 8 listopada 1989 roku.

W 1999 roku szefem Nissana po przejęciu go przez koncern Renault został Carlos Ghosn, który zdefiniował wizerunek marki jako dynamicznych limuzyn.

Początkowo samochody marki oferowane były jedynie na rynku północnoamerykańskim. W 1996 roku uruchomiono sprzedaż na Bliskim Wschodzie, rok później na Tajwanie, a w 2005 roku w Korei Południowej. Od 2006 roku modele marki oficjalnie oferowane są na rynku rosyjskim, od 2007 na rynku ukraińskim i chińskim, a od 2008 roku na europejskim (m.in. Francja, Hiszpania, Włochy), natomiast w 2009 roku wprowadzono markę na rynek niemiecki. Infiniti sprzedawane jest w Polsce od października 2008 roku. Od 2013 roku auta marki oferowane są także na rynku japońskim.

W kwietniu 2010 roku w wyniku aliansu koncern Renault-Nissan połączył się z koncernem Daimler AG. Współpraca między koncernami polegać ma na wspólnym wykorzystywaniu podzespołów mechanicznych m.in. udostępniono 4 i 6-cylindrowe konstrukcje silników Mercedesa.

Wraz z rokiem modelowym 2013 rozpoczęto stosowanie nowej, uproszczonej nomenklatury swoich produktów, dzięki której auta marki stały się bardziej rozpoznawalne. Terminologia obowiązująca od 2013 roku: Q – pierwszy człon nazw sedanów i kabrioletów, QX – pierwszy człon nazw crossoverów i SUVów.

W tym samym roku mianowano kierowcę współpracującego z marką Infiniti zespołu F1 Red Bull Racing Sebastiana Vettela na dyrektora do spraw osiągów marki Infiniti. Wcześniej pomagał on w dziale prowadzenia i czucia układu kierowniczego. Współpraca Vettela z marką Infiniti trwa od 2011 roku, kiedy to brał udział w tworzeniu modelu Q50.

Seria Need for Speed Edytuj

W serii Need for Speed pojawił się tylko jeden samochód tej marki:

Shift 2 unleashed infiniti g35.jpg

Infiniti G35

Więcej z Fandomu

Losowa wiki