Fandom

Need for Speed Wiki

Isdera

1092strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Isdera (Ingenieurbüro für Styling Design und Racing) – marka jednego z producentów najdroższych i najszybszych samochodów na świecie. Jest on produkowany w bardzo niewielkich ilościach przez firmę z Hildesheim, Niemcy. Zalicza się do tzw. supersamochodów.

Od 1983 zostało sprzedanych 70 samochodów Isdera. Natomiast od 1993 liczba sprzedanych samochodów jest tajemnicą korporacji i dane na ten temat nie są udostępniane. Ostatni potwierdzony pojazd, który został wyprodukowany przez Isderę to Isdera Silver Arrow C112i (1999). Do dzisiajEberhard Schulz projektuje i konstruuje swoje pojazdy. Na logo tej marki znajduje się czarny orzeł na niebieskim tle.

Historia Edytuj

Przedsiębiorstwo zostało założone w 1969 przez Eberharda Schulza w Leonberg, Niemcy. Jego pierwszym prototypem był samochód Isdera Erator GTE częściowo wzorowany na Porsche iMercedes-Benz C111, został zbudowany w 1969. Innymi pojazdami produkowanymi w historii są: Isdera Spyder 036i (1983), Isdera Imperator 108i (1984) oraz Isdera Commendatore 112i. Każdy model został odsłonięty na wystawie w Genewa Motor Show, Szwajcaria. Eberhard Schulz 30 listopada 1983 zarejestrował firmę. Firma Isdera od 1993 roku nie podaje do publicznej wiadomości stanu sprzedaży swoich samochodów. Od 1983 sprzedano łącznie 73 pojazdów według strony oficjalnej producenta. Samochody marki Isdera są najrzadziej spotykanymi autami na świecie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki