Fandom

Need for Speed Wiki

Isuzu

1092strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Isuzu Motors Ltd. (jap. いすゞ自動車株式会社 Isuzu Jidōsha Kabushiki-gaisha?) - japońskie przedsiębiorstwo działające w przemyślemotoryzacyjnym z siedzibą w Tokio, należące do Isuzu Motors Ltd.

Opis Edytuj

Isuzu jest jednym z najstarszych japońskich producentów samochodów. Zajmuje się produkcją samochodów dostawczych, ciężarowych, autobusów, samochodów terenowych oraz silników spalinowych. Firma posiada bogatą ofertę silników przemysłowych oraz trakcyjnych. Silniki Isuzu napędzają między innymi łodzie motorowe Mercury Marine/MerCruiser. Są lub były montowane do samochodów marek: Opel, Vauxhall, Honda, Chevrolet,Saab oraz Renault. Można je spotkać także w maszynach budowlanych i górniczych oraz jako napęd generatorów prądu elektrycznego.

Główne zakłady produkcyjne Isuzu w Japonii znajdują sią w mieście Fujisawa (prefektura Kanagawa), na terenie prefektury Tochigi i na Hokkaido. Zakład Fujisawa produkuje samochody użytkowe i komponenty, pozostałe - wytwarzają silniki spalinowe i komponenty do silników.

Firma posiada zakłady produkcyjne poza Japonią, m.in. w: Tajlandii (samochody), Indonezji (samochody), Polsce (silniki), Stanach Zjednoczonych (silniki).

Obecnie światowa baza produkcyjna i sprzedażowa korporacji rozwijana jest w oparciu o model joint venture z przedsiębiorstwami mającymi ugruntowaną pozycję na rynkach lokalnych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki