Fandom

Need for Speed Wiki

Italdesign

1092strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Italdesign-Giugiaro S.p.A (znane też jako Italdesign) – włoska firma projektująca i produkująca samochody. Siedziba firmy mieści się w Turynie, we Włoszech. Współzałożycielami firmy byli Giorgetto Giugiaro i Aldo Mantovani.

Historia firmy Edytuj

Firma została założona 13 lutego 1968 roku pod pierwotną nazwą Studi Italiani Realizzazione Prototipi przez dwie rodziny: Giugiaro i Mantovani. Na początku współpracowali z takimi firmami jak Volkswagen i Alfa Romeo. W połowie lat 70. rozpoczęła się współpraca z BMW, Hyundai orazFiatem, projektując m.in. Fiata Pandę na początku lat 80., a także inne modele, jak Uno, Croma oraz Lancia Thema.

Na początku lat 90. Italdesign przeistoczył się w Italdesign Group włączając kilka mniejszych firm: SALLIG (firma produkująca elementy do prototypów) oraz ETM (Engineering Technologies Methods). W roku 1999 Italdesign Group zmieniło nazwę na Italdesign-Giugiaro S.p.A.

Obecnie firma znana jest najbardziej ze studiów projektanckich Giugiaro Design, dla których pracuje również znany projektant Giorgetto Giugiaro.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki