FANDOM

Jeep – marka samochodów terenowych, produkowanych przez przedsiębiorstwo Willys dla armii amerykańskiej od 1941, później również dla zastosowań cywilnych. Obecnie samochody tej marki produkowane są przez koncern Fiat Chrysler Automobiles.

Historia Edytuj

Historia marki zaczyna się od wojskowych samochodów terenowych modeli Willys MA i MB (produkowanego na licencji także jako Ford GPW), nazywanych powszechnie "jeep". Nazwa ta była utożsamiana przez firmę Willys ze swoim produktem, jednakże w 1948 roku Komisja Handlu zakazała Willysowi twierdzić, że jest twórcą jeepa – za którego uznano firmę Bantam. Mimo to, w 1950 roku Willys zastrzegł nazwę Jeep jako markę. W ten sposób rozpoczęła się jego kariera w "cywilu". Jednak pierwszy model cywilny, pojawił się jeszcze w 1945 roku. Był to Jeep CJ2A (CJ – Civilian Jeep).

W 1953 roku Willys został zakupiony przez Kaisera, by dziesięć lat później stworzyć spółkę Kaiser Jeep. W 1970 roku została ona wchłonięta przez koncern American Motors Corporation. W 1987 roku Chrysler kupił American Motors, stając się właścicielem marki Jeep. W końcu, w 1998 roku Chrysler wraz z przedsiębiorstwem Daimler-Benz, producentem samochodów marki Mercedes-Benz, utworzyły wspólny koncern pod nazwąDaimlerChrysler. W 2007 koncern się rozpadł, a spółka Daimler odsprzedała amerykańskiemu inwestorowi swoje udziały w firmie za 5,5 mld euro.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki