FANDOM

Koenigsegg – szwedzka firma produkująca samochody sportowe, założona w 1994 roku przez 22-letniego wówczas Christiana von Koenigsegga. Pierwszy prototyp Koenigsegga o nazwie Koenigsegg CC został zaprezentowany w 1996 roku, zaś pierwszy samochód firma sprzedała w 2002 roku, czyli 8 lat od założenia.

Obecnie produkuje jedne z najszybszych seryjnie produkowanych samochodów na świecie: Koenigsegg Agera RS, Koenigsegg One:1 (pierwszy na świecie produkcyjny samochód o mocy 1 megawata), będący aktualnie najszybszym fabrycznym samochodem świata 273 mph (455 km/h), oraz Koenigsegg Regera (najpotężniejszy samochód hybrydowy na świecie). Koenigsegg jako pierwszy producent samochodów na świecie zdecydował się na stworzenie obręczy kół (felg) wykonanych w całości z włókna węglowego.

Model CCXR to ewenement w skali światowej. Jest seryjnie przystosowany do spalania biopaliwa – etanolu E85.

W czerwcu 2009 Koenigsegg zawarł wstępne porozumienie z koncernem General Motors odnośnie zakupu marki Saab, z którego jednak wycofał się w listopadzie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki