Fandom

Need for Speed Wiki

Lexus

1092strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
LexusSmallMain.png

Lexus (jap. レクサス) – marka luksusowych samochodów osobowych należąca do japońskiego koncernu Toyota Motor Corporation.

Historia Edytuj

Toyota pod koniec lat 80. XX wieku wprowadziła na rynek markę, która mogła konkurować z innymi luksusowymi markami samochodów. Z ponad dwustu nazw wybrano nazwę Lexus, mającą się kojarzyć z luksusem i elegancją.

W 1989 roku na salonie w Detroit pojawił się na rynku pierwszy model marki - Lexus LS - duży, luksusowy model mający konkurować z takimi autami jak Jaguar XJ, Mercedes-Benz klasy S, BMW serii 7. W tym samym roku przedstawiono bazujący na Toyocie Camry model ES. W 1991 roku pojawił się pierwszy sportowy model marki - SC. W tym samym roku pojawił się Lexus GS - konkurent Mercedesa klasy E, BMW serii 5 czy Hondy Legend. Auto bazowało na modelu Crown.

W 1996 roku wprowadzono do produkcji pierwszy samochód sportowo-użytkowy (SUV) marki - Lexus LX, będący luksusową odmianą Toyoty Harrier. W 1998 roku zaprezentowano auto klasy średniej - IS. Początek XXI wieku sprawił, że rozpoczęto produkcję pojazdów z napędem hybrydowym. Początkowo umieszczono je pod marką SUV-a, a następnie limuzyn.

Ciekawostką jest, że w ojczyźnie tej marki do niedawna nie można było dostać Lexusów, Toyota sprzedawała je pod znaczkiem koncernu, zmieniło się to po zaprezentowaniu trzeciej generacji modelu GS.

Seria Need for Speed Edytuj

W serii Need for Speed pojawiło się 5 modeli samochodów tej marki:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki