FANDOM

TeslaSmallMain

Tesla Motors – amerykańskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne produkujące osobowe sportowe samochody elektryczne założone w 2003 roku przez Elona Muska, Martina Eberharda, Marca Tarpenninga, JB Straubela oraz Iana Wrighta.

Od 2003 do 2008 roku trwały prace nad wprowadzeniem do produkcji pierwszego samochodu marki Tesla o nazwie Roadster. Auto powstało we współpracy z firmą Lotus Cars. Sylwetka auta zbliżona jest do Lotusa Elise oraz Europa. Pojazd wprowadzono do produkcji w 2008 roku. Rok później zaprezentowano prototyp 7-osobowego liftbacka segmentu E o zasięgu na jednym ładowaniu 300 mil oraz sportowych osiągach. Produkcja pojazdu rozpoczęła się w czerwcu 2012 roku pod nazwą Model S. Pod koniec 2014 roku do produkcji wszedł wariant z dwoma silnikami elektrycznymi, pozwalający na osiągnięcie 100 km/h w 3,2 s. Każdy produkowany od tamtego momentu pojazd otrzymał system aktywnej prewencji kolizji oraz możliwość dokupienia systemu Autopilot. 29 września 2015 roku odbyła się prezentacja oraz wręczenie pierwszych kluczyków do nowego Modelu X, który jest siedmioosobowym crossoverem.

Seria Need for Speed Edytuj

W serii Need for Speed pojawiły się tylko dwa modele samochodów tej marki:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki