Fandom

Need for Speed Wiki

Volvo

1092strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Marka Volvo nieoficjalnie narodziła się 25 lipca 1924 roku, kiedy to Gustaf Larson oraz Assar Gabrielson spotkali się przypadkiem jedząc langustę w jednej z goteborskich restauracji.

Pierwszym pojazdem marki Volvo był model ÖV4 zwany popularnie jako "Jacob", którego produkcję rozpoczęto w 14 kwietnia 1927 roku w Hisingen. Ten dzień uważa się za oficjalną datę założenia marki Volvo.

W 1964 roku otwarto nowy zakład Torslandia pod Göteborgiem. Na początku lat 70. otwarto Volvo Technical Center, gdzie przeprowadza się testy nowych pojazdów oraz systemów bezpieczeństwa.

W 1973 roku firma przejmuje 1/3 akcji marki DAF.

Od 1999 roku samochody osobowe produkuje przedsiębiorstwo Volvo Car Corporation należące do koncernu Ford Motor Company. Prawa do marki Volvo podzielone są po połowie (50/50) pomiędzy obu producentów: Volvo i Ford. W marcu 2010 roku nowym właścicielem Volvo Car Corporation została chińska firma Zhejiang Geely Holding Group Company Limited. W dniu 29 marca 2010 roku przedsiębiorstwo zostało sprzedane firmie Geely, za kwotę 1,8 mld dolarów.

Koncepcja założycieli spółki akcyjnej, którymi byli Gustaf Larson i Assar Gabrielsson, polegała na dostarczeniu na rynek samochodu dostosowanego do szwedzkich dróg i skandynawskiego klimatu, toteż postawiono na wysoką jakość i niezawodność wyrobu własnej konstrukcji.

Obecnie Grupa Volvo posiada fabryki w 19 krajach i działa na ponad 180 rynkach na całym świecie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki