FANDOM

Marka Volvo nieoficjalnie narodziła się 25 lipca 1924 roku, kiedy to Gustaf Larson oraz Assar Gabrielson spotkali się przypadkiem jedząc langustę w jednej z goteborskich restauracji.

Pierwszym pojazdem marki Volvo był model ÖV4 zwany popularnie jako "Jacob", którego produkcję rozpoczęto w 14 kwietnia 1927 roku w Hisingen. Ten dzień uważa się za oficjalną datę założenia marki Volvo.

W 1964 roku otwarto nowy zakład Torslandia pod Göteborgiem. Na początku lat 70. otwarto Volvo Technical Center, gdzie przeprowadza się testy nowych pojazdów oraz systemów bezpieczeństwa.

W 1973 roku firma przejmuje 1/3 akcji marki DAF.

Od 1999 roku samochody osobowe produkuje przedsiębiorstwo Volvo Car Corporation należące do koncernu Ford Motor Company. Prawa do marki Volvo podzielone są po połowie (50/50) pomiędzy obu producentów: Volvo i Ford. W marcu 2010 roku nowym właścicielem Volvo Car Corporation została chińska firma Zhejiang Geely Holding Group Company Limited. W dniu 29 marca 2010 roku przedsiębiorstwo zostało sprzedane firmie Geely, za kwotę 1,8 mld dolarów.

Koncepcja założycieli spółki akcyjnej, którymi byli Gustaf Larson i Assar Gabrielsson, polegała na dostarczeniu na rynek samochodu dostosowanego do szwedzkich dróg i skandynawskiego klimatu, toteż postawiono na wysoką jakość i niezawodność wyrobu własnej konstrukcji.

Obecnie Grupa Volvo posiada fabryki w 19 krajach i działa na ponad 180 rynkach na całym świecie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki